Dacă în noiembrie 2017, 57% dintre românii utilizatori de internet făceau lunar cumpărături online, în prezent procentul acestora atinge nivelul de 66%.

Advertisements

Potrivit datelor celui de-al patrulea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1061 respondenți, utilizatori de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în mai 2019, de cele mai spectaculoase creșteri se bucură produsele vestimentare (atât haine, cât și încălțăminte), cele cosmetice și de parfumerie,  serviciile de food delivery și abonamentele la site-uri cu conținut video.

„Astfel, dacă în urmă cu un an și jumătate, doar 27% dintre românii utilizatori de internet cumpărau haine online, procentul acestora se ridică în acest moment la 45%. Cumpărătorii de încălțăminte reprezintă acum 37% din totalul utilizatorilor români de internet, în creștere cu 16% față de iarna lui 2017” declară Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Plata online a facturilor – în creștere cu 13%

Facturile sunt la momentul actual achitate online de 66% dintre românii utilizatori de internet, cu o frecvență lunară. Acest procent înregistrează o creștere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.

Serviciile de internet banking – în creștere cu 11%

Dacă în urmă cu 1 an și jumătate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau săptămânal la serviciile de internet banking, în prezent procentul acestora se ridică la 51%.

Vânzarea de produse – în creștere cu 3 %

Vânzarea de produse online reprezintă o activitate realizată cu preponderență trimestrial. Dacă în intervalul noiembrie 2017 – noiembrie 2018, procentul celor care aleg să vândă online se situează la 32% – 33%, din primăvara acestui an observăm un trend ascendent și pe acest segment, procentul acestora crescând la 36%.

Donațiile online – în creștere cu 3%

Digitalizarea continuă a românilor determină schimbări și atunci când privim spre categoria donațiilor. Dacă în urmă cu 1 an și jumătate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donație era de 13%, în prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-și oferi suportul financiar.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *