Gheorghe Fodoreanu, intrat în industria turismului la începutul anilor ’90, vorbește de cârligele prin care România poate atrage de 10 ori mai mulți turiști străini.

Advertisements

În aprilie ’90, businessul său de pe Magheru, Simpa Turism, pornea de la o masa, două scaune și un telefon. Astăzi, conduce unul dintre cei mai mari tour operatori din România, specializat pe incoming: Invitation Romania Travel.

Dacă îl întrebi de potențialul turismului nostru, îți spune că poate fi bine. Cam… de 10 ori mai bine.

Iar discuția nu se oprește aici, ci îți arată exact care sunt pilonii pe baza cărora turismul nostru se poate dezvolta. În primul rând, România are nevoie să-și crească oferta globală a turismului balneoclimateric, precum și ofertele în ceea ce privește litoralul și turismul montan.

De asemenea, avem nevoie de evenimente locale și naționale care să fie propuse mediilor economice, culturale, sportive și politice. Spre exemplu, am putea exploata unele tematici unice în Europa precum: Castelul Bran si legenda lui Dracula, Delta Dunarii, potentialul rural al Romaniei, Transilvania si rolul Printului Charles ca ambasador turistic al Romaniei, cele 209 castele și cei 1.060 de kilometri ai fluviului Dunărea care trec pe teritoriul nostru.

Dacă am face toate acestea, Gheorghe Fodoreanu spune că România ar putea atrage până la 20 de milioane de turiști, anual. Adică de 10 ori mai mulți turiști străini decât în prezent.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *