Până în 2015, trendul în ceea ce privește meniul unui restaurant era simplu: cu cât mai multe opțiuni, cu atât mai bine. Un restaurant din Top 500 internațional avea, în medie, 137 de produse listate.

Advertisements

În 2018, numărul mediu de produse este 132. Dacă ne uităm doar la numărul total de produse, am putea spune că ultimii 5 ani nu au venit cu modificări prea mari. Nimic mai fals!

Dacă analizăm un meniu prin prisma categoriilor sale, vom vedea schimbări cu adevărat majore.

În ultimii 5 ani, numărul main course-urilor  a scăzut cu 14%. Antreurile și aperitivele au pierdut și ele, 2.8, respectiv 1.6%.

Eliminarea lor din meniu a făcut loc pentru alte lucruri. Așa se face că numărul de ads on a explodat pur și simplu, cu un plus de 40% în ultimii 5 ani.

Haideți să vedem ce înseamnă acest lucru. Consumatorii au început să-și dorească personalizarea unui dish, în loc de servirea lui după rețeta clasică a chef-ului. Așa se face că au început să crească cererile clienților de a adăuga pui la grătar sau creveți peste o salată Caesar, ori sos guacamole sau bacon peste burgerul clasic.

O altă categorie care a explodat este cea a ofertelor limitate. Iar cererea e mare, câtă vreme 39% dintre consumatori susțin că ar intra într-un fast-food pe care nu îl frecventează de obicei, doar pentru a încerca o „ofertă specială”.

De asemenea, schimbări au loc și în ceea ce privește zona de băuturi, cu locațiile care încearcă să capitalizeze din ce în ce mai mult pe zona de craft cocktail.

Așadar, trendul sună cam așa. Din ce în ce mai puține preparate fixe și din ce în ce mai multe opțiuni și oferte speciale, care să-i vândă clientului ideea de opțiuni cât mai diverse.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *