De circa 6 ani tot auzim de un nou trend, care intai a incoltit in San Francisco, apoi incet, incet a traversat America, a debarcat in Anglia si apoi a luat cu asalt vechiul continent.
De fapt, asalt e mult spus, mai degraba o convertire lenta dar sigura in ce priveste achizitiile si vanzarile din restaurante. Intr-o lume in care globalizarea este cotidianul, incepem sa vedem o dorinta de originalitate si distinctie ce pleaca de unde altundeva daca nu din farfuriile noastre.

Advertisements

Daca nu v-ati prins inca despre ce este vorba, ei bine, vorbim de bucataria cu ingrediente de provenienta locala.
Ce inseamna asta? Multi confunda local cu organic, si desi cele doua sunt des legate, nu sunt neaparat imperative una fata de cealalta.

Local inseamna ca ingredientele din preparate sunt de obicei crescute in ferme mici private, cu grija si responsabilitate in zona de imediata vecinatate, unii spun 30 de km, altii 150 si asa mai departe. Vrei bere, mergi pe artizanala, vrei legume proaspete, mergi pe cele de sezon, vrei carne, cauti o ferma locala.

In Romania este mai greu de implementat un astfel de concept, pentru ca nu prea gasesti producatorii, desi unele locatii incearca cum ar fi M60, dar din cauza lipsei cultivatorilor este destul de greu de mentinut. Totusi, la fel ca ei si noi speram ca odata cu cresterea cererii sa apara din ce in ce mai multi producatori locali.

Ok, si care sunt beneficiile veti spune? De ce sa faca un antreprenor o astfel de schimbare? In primul rand pentru ca majoritatea turistilor cauta astfel de localuri, in al doilea rand va veti mari considerabil incasarile caci intr-un studiu din 2015 s-a constat ca termeni precum organic, local sau curtura responsabila conving potentialul client sa cheltuie pana la 15% mai mult pe un produs.

In al treilea rand, va veti ajuta economia locala, iar asta inseamana beneficii directe pentru toata lumea. Nu mai vorbim despre gust, sanatate si responsabilitate. Ideea este ca bucataria locala este dificila doar la inceput, odata cu formarea unei cereri si oferte suficient de profitabile, acest asa zis trend devine auto sustenabil.

Speram ca din ce in ce mai multi investitori isi vor dori sa urmeze exemplul M60, City Grill si Kane, si poate pana la anul vom reusi sa ne laudam cu o adevarata oferta locala.

Va multumim pentru vizionare si nu uitati daca ati aflat ceva nou si util da-ti un share si subscribe pentru a nu rata urmatoarele clipuri

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *