Pe 9 Ianuarie 2007, la Macworld, Steve Jobs anunta Iphone-ul – primul smartphone asa cum il stim noi. Nu conteaza ca altcineva a facut inainte sau dupa ceva similar, ideea este ca in 2007 lumea a inceput sa se schimbe.

Advertisements

Daca inainte de 2007 principala metoda de consum media era televiziunea, iata ca, dupa 10 ani, regele este pe cale sa se schimbe. La fel cum revistele au cedat radio-ului, si mai tarziu acesta a cedat televiziunii, la fel televiziunea acum cedeaza in fata noului si mai capabilului mediu de propagare a informatiei. Evident, nu va muri prea curand dar nici nu va mai fi liderul.

Bun, si ce legatura are asta cu ospitalitatea, veti intreba. Are si inca multe, pentru ca asistam la o neintelegere a noului, un lag in adaptare si chiar imbratisare. Online-ul este inca vazut ca ceva greu de stapanit si complicat de facut bine si de accea multi dintre noi nu reusesc sa stabilizeze o prezenta clara in noul mediu comunicational. Asistam la un prea mult, prea repede.

Doar ca, dupa cum va spuneam si intr-un clip precedent, noua generatie de clienti isi alege locatia inainte de vizita. Un client devine client cu mult inainte de a pasi pragul, alegerea este facuta nu doar in baza unei experiente empirice ci si datorita experientei online. Daca aceasta nu este buna, atunci sansele de convingere scad vertiginos.

Iata care sunt principalele motive pentru care clientii mai tineri NU ALEG un local. Puteti considera un top 3 probleme la care orice antreprenor din ospitalitate trebuie sa lucreze de urgenta:

  1. Siteuri imbatranite, neoptimizate pentru mobil si ce nu sunt updatate cu informatiile curente.
    De foarte multe ori intram pe cate un site si il vedem plin de erori, cu articole vechi de cativa ani sau cu imagini facute doar pentru a nu fi o pagina goala. Ce nu intelegem de multe ori este ca atentia dedicata site-ului trebuie sa fie egala, ba chiar mai mare fata de atentia pe care o acordam propriei locatii. Nu este suficient sa existe, nu mai este 1999, acum site-ul este un canal de comunicare si un spatiu de prezentare mai important ca niciodata. Desi unii contesta importanta acestuia, datorita avalansei de social media, tot acestia sunt cei ce nu inteleg ca limitarea la un canal de comunicare nu este o idee buna.
  2. Inconsistente intre platforme
    Acest punct vine in continuarea punctului 1. Site-ul conteaza, dar nu este unic. Pe langa site, exista social media, site-uri de review-uri, reviste online si multe altele. Experienta dintre aceste medii nu poate fi una fragmentata si diversa, trebuie sa fie unitara, iar pentru cei ce cu adevarat isi doresc maximul din propria comuniare, trebuie sa fie complementara. Sa formeze o experienta totala, un asa numit omni channel de comunicare.
  3. Absenta materialului video
    Principalul motiv pentru care televiziunea a detronat radioul la vremea sa era datorita cresterii valorii si calitatii informatiei. De la sunet aveam sunet si imagini, iar radioul era destinat automat sa piarda. Umanitatea alege in mod consecvent cea mai bogata forma de informare iar in acest moment acea forma se numeste video online. E tot imagine si sunet, dar acum te poti uita cand, vrei, unde vrei, la ce vrei, fara nici un fel de restrictii.
    Un forecast facut de Cisco arata ca in 2020, video online va ajunge sa reprezinte 70% din totalul traficului pe internet.
    Totusi, cu toate acestea, foarte multi dintre antreprenorii din HORECA nu au inteles necesitatea intrarii in acest mediu. Este mai simplu si mai ieftin ca oricand sa o faci doar ca necesita putina dedicare.

Asadar, acestea sunt cele 3 lucruri la care trebuie sa se lucreze incepand de maine in orice afacere din ospitalitate, asta in contextul in care in targetul afacerii se afla segmentul 18-40. La final avem si o intrebare, care sunt principalele motive pentru care voi nu alegeti o locatie?

Va multimim pentru vizionare si nu uitati daca ati aflat ceva nou si util da-ti un share si subscribe pentru a nu rata urmatoarele clipuri

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *