Ospitalitatea, atat in Romania cat si la nivel international, este intr-o perioada de flux. Avem tehnologii noi, produse noi, generatii noi, tipare sociale noi si multe alte lucruri noi.

Advertisements

Astfel ca este incredibil de important sa intelegem ca, odata cu tot acest nou, industria trebuie sa se adapteze. Oamenii cheltuie mai mult si/sau ies mai des. Asa ca sumele care intra in ospitalitate cresc vertiginos dar la fel de mult cresc si optiunile pe care le are un consumator. O seara in oras nu mai este limitata la cateva optiuni. Acum sunt zeci, poate chiar sute de alternative corecte.

Candva, puteam vorbi despre o calitate indoielnica la anumite locatii, dar acum suntem deja departe de acel moment. Intre delivery, street food, corner shop, food courts chiar la supermarket si restaurantul clasic, lupta pentru apetitul consumatorului este mai aprinsa ca niciodata, iar asta reprezinta un mare avantaj pentru client.

La nivel global, avem din ce in ce mai multe lanturi de restaurante, deschideri noi lunare si noutati de stil si abordare. Astfel ca, pentru un jucator mai vechi, singura metoda de a ramane in joc este sa evolueze cu noul. Iar aceasta este o problema mai ales pentru Romania.

Auzim de foarte multe locuri care se inchid pentru ca, aparent, nu mai erau atractive pentru clienti. Auzim povestea anilor de glorie, a sacilor cu bani si toate astea s-au oprit la un moment dat. Doar ca, nu s-au oprit peste tot, ci doar pe alocuri: zona conteaza, profilul conteaza, ce servesti conteaza, cum servesti si pe cine. Evident, exista si situatii imposibil de remediat, dar de cele mai multe ori este vorba de adaptabilitate. Toata lumea da vina pe millenials, de parca acestia ar fi o alta rasa. Ei bine, nu sunt, la fel ca generatia X sau generatiile precedente, millenials sunt pur si simplu rezultatul conditiilor socio-economico-politice in care traiesc. Cine vrea sa le vanda ceva, trebuie sa fie la fel: un produs al timpilor sai. Asadar, cresterea exista, banii exista, clientii exista, intrebarea este doar daca noi suntem pregatiti sa facem ceea ce piata ne cere.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *