Astazi vorbim despre crestere in vanzari, despre scazutul timpilor de asteptare si de marirea eficientei, toate printr-o singura metoda: adoptarea digitalului. In ultimul timp am tot vorbit despre asta si o vom face in continuare caci, vrand, nevrand, aceasta este urmatoarea etapa din industria noastra.
Va prezentam un alt caz de implentare cu succes a digitalului in experinta de cumparare. Adam Bortman, EVP Global Retail Operation in Starbucks, a fost cel ce a implementat in 2015 sistemul Mobile Order and Pay, sistemul propriu dezvoltat de Starbucks pentru comanda si plata.
Comanzi de pe telefon, platesti de pe telefon, doar treci si ridici bautura. Sistemul a avut un asemenea succes in rata de adoptie incat a provocat chiar probleme initiale prin faptul ca veneau mult prea multe comenzi. Fapt ce fortat Starbucks sa creeze noi joburi si noi proceduri pentru a face fata cresterii de volum.

Advertisements

Important in schimb nu este ca au implementat un sistem in 2015 ci ca acest sistem a fost comunicat si prezentat clientilor in mod continuu pentru a ii accelera adoptia. In plus, este in continua dezvoltare, ajungand chiar la discutii despre adoptia de inteligenta artificiala, pentru a personaliza experienta cat mai mult pentru client. Astazi, la aproape 2 ani de la implementare, 25% din vanzarile grupului in SUA vin din aplicatia mobila, iar McDonalds deja testeaza un sistem similar in anumite locatii.
Evident, nu orice operator local isi permite sa inoveze piata dar poate unul dintre cei mai mari ar putea incepe sa o faca si pe plan local, sau poate, unul dintre dezvoltatorii locali de software, ar putea incepe sa dezvolte ceva similar.
Ce nu am mentionat inca este ca Bortman pe langa rolul de EVP pe care il detine acum, a fost candva si CDO pentru Starbucks, adica Chief Digital Officer. Ce vreau sa spun prin asta este ca poate a venit momentul pentru ca digitalul sa nu mai fie doar una dintre bifele pentru managerul de marketing, asta in cazurile fericite, sau al unui asa numit PR ce intre telefoanele catre clienti si prieteni, hotaraste ce si cum sa faca afacerea dumneavoastra in epoca digitala.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *