De ceva ani se tot aude un termen care ba provoaca groaza, ba entuziasm si fericire maxima, dar de fapt putina lume se intreaba si de ce se intampla toate astea.

Advertisements

Termenul a fost introdus in volcabular de William Strauss si Neil Howe in 1987. Daca vreti sa aflati mai multe despre ei, gastiti un link in descriere. Termenul defineste orice persona nascuta intre 1982 si 2002, la modul ca oricine are intre 18 si 35 de ani acum, este un millennial.

Bun, si care este marea problema? Aparent aceasta noua generatie are valori atat de diferite fata de cea precedenta, incat pur si simplu par sa nu reuseasca sa se inteleaga intre ele si de aici zeci de articole academice ce ne invata cum sa vorbim cu ei, caci evident, ei sunt o alta specie.
Doar ca de, de fapt, lucrurile nu stau chiar asa, valorile acestei noi generatii nu sunt chiar atat de “altfel” precum ne-am imagina. Nu e vorba ca deodata nu mai au pic de respect, ca nu vor sa mai ramana la un loc de munca, ca nu le place munca si alte astfel de remarci gratuite. De fapt, noua generatie este pur si simplu mult mai contectata, atat social cat si digital. Astfel ca normalitatea acestora este mult mai larga, afla mai repede ce este corect si acceptabil si ce nu. Evident, extremele spectrului se elimina. Vor exista mereu oameni ce nu vor sa munceasca si oameni extrem de dedicati.

Asadar, haideti sa vedem lucrurile pe care acestea le considera extrem de importante. Aparent, generatia M tine foarte mult la echilibrul munca – viata personala, precum si la cresterea propriei valori in fata celorlalti. La capitolul “de ce fac ceea ce fac”, zicala “muncesc sa traiesc” devine “muncesc pentru a schimba si construi ceva”, fie cu privire la propria persoana fie in organizatia in care activeaza. Tot ei prefera liderul fata de sef, de aceea si pasiunea pe care adesea o vedem in start-up-uri. La nivel de comunicare, o prefera directa si clara, adica vor sa intealaga de ce trebuie sa faca ceea ce urmeaza sa faca, mai putina executie si mai multa participare.

Aparent, sunt generatia ce doreste sa inteleaga mai mult, sunt de asemenea generatia ce a crescut in cel mai strans contact cu parintii de pana acum, iar asta a dezvoltat o intensa nevoie de apartenta si dorinta de recunoastere a meritelor.

Toate acestea sunt valori pe care cu totii le consideram valide. Doar ca, uneori, pe esafodul importantei intre generatii ele isi schimba pozitia, asa tot ce trebuie facut este sa ne adaptam, caci vrand, nevrand, in urmatoarii 5 -10 ani, ei sunt oamenii ce vor construi viitorul.
Millenials isi doresc sa faca parte dintr-o echipa, vor sa si creada in brandul sub care lucreaza, interviul de angajare este acum un dublu interviu, firma doreste un recrut, dar si recrutul analizeaza firma, isi doresc un brand aspirational si isi doresc sa avanseze repede.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *