Daca esti in industria ospitalitatii, sanse sunt sa ai un business offline si cu siguranta auzi in fiecare zi de social media si ca ar fi bine sa ai si o prezenta mai mare in online. Dar de ce? In afara de faptul ca e un must, ca e cool si ca trebuie, care sunt de fapt argumentele pentru ca afacerea ta din ospitalitate sa aiba o prezenta online?
In primul rand, pentru ca acolo sunt potentialii tai clienti. Desi nu ii vezi, nu ii auzi si nu ii simti, sute de potentiali clienti sunt mereu conectati in jurul tau. Tot ce trebuie sa faci acum este sa te asiguri ca daca cineva cauta ceva reprezentativ pentru tine, te poate gasi. Iar daca nu esti online, nu are cum sa te gaseasca.

Advertisements

In doilea rand, cele doua medii sunt din ce in ce mai interdependente. Daca pana de curand tot ce conta era calitatea, cantitatea, pretul si serviciul, iata ca acum conteaza mai mult ca niciodata povestea, culorile, imaginile si informatia. Multi dintre clientii tai isi doresc sa interactioneze cu tine dupa, sau inainte vizitei. Iar aceasta interactiune este de cele mai multe ori online.

In treilea rand, obtii informatii, pe care altfel nu le-ai putea avea. Trecem in epoca BIG DATA. Astazi, mai mult ca oricand, putem obtine si stoca informatii pretioase despre clientii nostri, pe care apoi le putem si utiliza pentru a oferi o experienta unica si personalizata in functie de clienti. Ziua de nastere iti ofera ocazia de a oferi un discount special pentru o zi, sau poate o celebrare a zodiei, numele iti spune de o potentiala onomastica, numarul de vizite iti spune cat de placuta a fost experienta precedenta si multe, multe altele.

In al patrulea rand, iti permite sa incerci mult mai multe decat ai fi putut offine. Vrei sa stii ce daca o bautura poate avea succes? Poti intreba oricand in cadrul comunitatii tale, prezinti retea si ai instant feedback. Vrei sa afli daca platingul ultimului tau preparat este placut? Nimic mai usor, posteaza o imagine. Evident, aici intervine si calitatea comunitatii pe care ai reusit sa o construiesti, dar, despre asta, cu alta ocazie.

Ne dam seama ca uneori este greu sa alegi intre toate optiunile: Facebook, Google, Instagram, Twitter, Tumblr si asa mai departe, dar promitem sa le clarificam pe toate in clipurile viitoare.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *