De cativa ani asistam la o schimbare de trend, outdoor is in, indoor is out. Daca in 2015 puteai numara festivalurile pe doua maini, in 2017 cu greu poti gasi un weekend fara macar un festival undeva in Bucuresti sau langa.
Scene, artisti, baruri si mancare mobila si mii de oameni ce nu mai cauta locatia ci experienta. Check-inul conteaza, dar nu conteaza unde, ci cu ce ocazie. Daca in urma cu 8 – 9 ani trendul era spre cluburi si baruri, acum vedem schimbarea de directie spre festivaluri, adunari ad-hoc si evenimente afara. Urban parties, unconventional spaces si asa mai departe.

Advertisements

Organizatorii au castiguri bune, vanzatorii au un boost de vanzari comparabil cu cateva saptamani de locatie fixa, cu aprope zero costuri in infrastructura si artistii abia daca reusesc sa se odihneasca intre evenimente. Evident, cei mai castigati sunt vizitatorii, caci de foarte putine ori mai sunt nevoiti sa caute distractia, de cele mai multe ori distractia vine direct la ei.

In schimb, ce se intampla cu locatiile fixe? Toate aceste festivaluri sunt destinate, in mare, aceluiasi target, 18-35, outgoing and looking to have fun. Acelasi target pe care il au si cele mai multe baruri, puburi si cluburi.  Sansele ca acelasi consumator sa fie in doua locuri in aceeasi zi sunt extrem de mici. Asadar, castigul unui segment poate insemna pierderile celuilalt. Din estimarile noastre, asistam la o scadere de cca 15% in fiecare weekend de festival.
Intrebarea este ce ar putea face locatia fixa pentru a isi recastiga clientii? Desi, mai sigur ca urmatorii 5-6 ani sa evolueze in continuare spre festivaluri.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *