De ceva timp, pe coridoarele bursei din New York circula un zvon. Un zvon ce prevesteste o achizitie importanta in lumea bauturilor carbogazoase. Aparent, Coca Cola este pregatita si isi doreste sa achizitioneze Monster Beverages, compania ce produce bautura energizanta cu acelasi nume.

Advertisements

Pentru cei ce nu stiu, Coca Cola deja detine 17% din companie inca din 2015, si in plus deja are inclus in portofoliu o bautura energizanta sub forma brandului Burn. Ceea ce de asemeni s-ar putea sa nu stiti este ca Burn este fabricat de Monster Energy Drinks. In 2015, Coca Cola a mutat intreg portofoliul sau de bauturi energizante la Monster.
Doar ca, la nivel de brand, Monster este fara doar si poate cel mai capabil competitor din segmentul premium al bauturilor energizante care sa poata detrona regele entitre, Red Bull. Considerand ca Burn si Monster sunt pozitionate diferit, prin achizitia Monster, Coca Cola are o sansa reala la dominarea pietei.

La inceputul anului, la nivel global, RedBull detinea 43%, Monster 39% iar Rockstar 10%. Restul de 8% fiind impartit intre diferite branduri cu diferite procente.
Asadar, achizitia Monster cu siguranta va aduce nu doar un plus de vanzari pentru Coca Cola ci si un boost de imagine, mai ales in categoria 18-25 de entuziasti sportivi, ceea ce nici unul dintre competitorii sai directi nu detine cu adevarat.

Ramane de vazut daca aceasta tranzactie se va incheia cu succes sau ramane la nivel de zvon.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *