Pentru cei ce inca nu au auzit de Berea Craft, asa numita bere artizanala in Romania, a venit momentul sa stiti mai multe. Desi pe plan local este doar la inceput de drum, permitand inca accesul unui numar mare de jucatori, pe plan global, in ultimii 10 ani aceasta tendinta ce initial parea destianata uitarii, reuseste sa acapareze din ce in ce mai mult teren.

Advertisements

In timp ce in Romania suntem abia la inceputul categoriei, pe cea mai dezvoltata piata din lume, Statele Unite ale Americii, au loc schimbari majore de directie si comunicare, precum si initierea a ceea ce pare a fi un conflict major intre marii si micii producatori de bere.  De stiut este ca in Statele Unite, berea craft detinea un procent de 12.3% din piata in 2016.

In urma cu cateva luni, Asociatia Berarilor Independenti din America a lansat o campanie de comunicare menita sa distinga produsele berariilor independente de cele ale berariilor controlate de Grupuri internationale, precum Asahi, Heineken sau Anhauser Busch InBev , grup ce detine branduri precum Stella Artois, Becks sau, chiar pe plan local, Bergenbier.

Acest marcaj de independenta vine ca raspuns la un nou trend ce pare in randul marilor grupuri producatoare de bere, si anume acela de a achizitiona pachete majoritare in cadrul unor berarii independente. Achizitia practic adaugand portofoliului lor, brandurile si retetele berilor craft fabricate independent in precedenta.

Comunitatea bautorilor de bere pare in acest moment impartita intre cei ce considera adevarata bere craft ca produsa exclusiv de catre micro berarii independente si o a doua grupare, aparent mai mica, ce considera ca orice bere este bere.

La final, avem si o Intrebare: voi ce credeti, orice bere poate fi o bere buna sau berea craft trebuie sa fie independenta?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *